Tibro Lions Club bildades i mars 1955

Tibro Lions Club har genom åren haft en mängd olika aktiviteter:

Utställningar

bl a "Skaraborg visar", "Fritid-58", "Tibro visar" och "Morgondagens möbler"
/1958-borje-andersson-loppis-.jpg

En av de största utmärkelserna, som en lionsclub kan får är
Lejonkronan

som skänktes till Lions Club i Sverige av kejsar Haile Selassie av Etiopien 1949. Trofén överlämnas symboliskt varje år till den Lions Club, som slutfört "ett särskilt lovvärt projekt" under året. 1960 erhöll Tibro Lions Club denna utmärkelse för sitt engagemang i utställningen "Skaraborg visar".

Gästabud för pensionärer

En gång per år bjöds pensionärerna i Tibro in till Folkets Park, där de bjöds på fika och diverse muntrationer. Lions medlemmar ordnade mängder av smörgåsar och kokade kaffe till alla gästerna.

/1975-jiri-matha-karl-erik-karlsson.jpg

Loppmarknad

anordnades från 1957 till början av 2000-talet och var en riktig folkfest, där man verkligen kunde göra fynd.

/1992-loppis.jpg

Lucia

1987-2007 ansvarade Tibro Lions Club för urval och kröning av Tibro Lucia. Luciatåget besökte sedan i Lions regi olika företag, vårdinrättningar och föreningar m fl.

/1999-lucia.jpg

Konserter för pensionärer

med Lasse Lönndahl, Stefan Ljungqvist, Siw Malmqvist...

/2001-lasse-lonndahl.jpg

Ankjogg 1993 -

Tibro Lions Ankjogg startade 1993 och blev genast en stor succé. Detta är en familjedag på Ånaplan med olika tävlingar m.m. Dagen avslutas med en tävling där plastankor "simmar" ikapp på ån Tidan.

Tibro Tradjazzfestival 2007-2017

Föreningen TibroJazz anordnade varje år en tradjazzfestival, där Tibro Lions stod för matservering och service med tältresning, möblering mm./20170819_172032.jpg

Julmarknad i Tibro 2007 -

2007 var första året som Tibro Lions deltog som arrangör under den årliga julmarknaden. Detta har blivit en tradition, och sedan sedan 2007 varit delaktig i en arbetsgrupp för att skapa en mysig julmarknad.

Välkommen

Välkommen till Tibro Lions Club